נשים מגביהות ספר תורה

יוםה', ה' בטבת תש"פ,

בשבת האחרונה, שבת מקץ, שבת ראש חודש ושבת חנוכה (בו השתמשנו בשני ספרי-תורה), שתי בחורות אורחות של בר-מצוה בקהילתנו – הקהילה המסורתית בפתח תקוה, התנדבו להגביה את ספרי התורה.  היות ואנחנו דוגלים בשוויון מלא בין גברים לנשים בכל תפקידי בית הכנסת, למרות ההיסוסים לתת לבחורה להגביה ספר-תורה כבד, הסכמנו לכבד אותן בהגבהה (כל אחת ספר תורה אחר).  הסברנו לכל אחת בבואה להגביה מה עליה לעשות, וכל אחת מהן עשתה זאת בהצלחה!.  אכן, התקדמנו עוד צעד משמעותי לקראת שוויון מלא בין נשים לגברים למעשה בטכסים דתיים ובתפקידי בית הכנסת.

השבוע, חיילות לשעבר שסיימו קורס מפקדות-טנקים, שמסלולן כלוחמות שריון בוטל, דרשו מצה"ל לאפשר למתגייסות להיות לוחמות שריון לאור הניסיון שהן עברו, שאם לא כן – יש בכך פגיעה משמעותית בשויון ההזדמנויות לנשים.

אני תקוה שכפי שאנחנו העזנו וכיבדנו את הנשים בהגבהת התורה, ובכך תרמנו לקידום נוסף של הנשים לשוויון מלא בתפקידי בית הכנסת ובטכסים הדתיים, כך צה"ל ייענה לדרישת הנשים לפתוח את מסלול לוחמות השריון כפי שניסה בעבר. תהיה בכך תרומה משמעותית של צה"ל לשוויון בין נשים וגברים בתפקידי לוחמה, וצמצום הדרת הנשים לה הוא נדרש על ידיד הרבנים של החיילים הקרביים הדתיים.

 

תגובה אחת בנושא “נשים מגביהות ספר תורה”

סגור לתגובות.